Veelgestelde vragen

Lorem ipsum dolor sit amet quis lobortis erat. Hendrerit pretium sapien purus consequat a magna maecenas facilisi cursus molestie. Sed ultrices imperdiet fermentum leo fermentum feugiat neque massa scelerisque ullamcorper eget dapibus. Aliquet tristique praesent nibh quis luctus labore cursus nunc sapien. Mi interdum fusce sollicitudin netus augue fames mattis.

Mijn betalingen

Hoe betaal ik mijn huur en facturen aan Thuispunt Gent?
  • Je huur betaal je elke maand voor de 10de dag van de maand. Doe dit via een doorlopende opdracht, zo vergeet je niet om te betalen. Gebruik bij elke betaling van je huur je gestructureerde mededeling. Deze staat op de berekening van je huurprijs die je elk jaar in december krijgt. 
  • Facturen betaal je binnen de 30 dagen. Gebruik altijd de gestructureerde mededeling. Deze staat op de factuur. 
Ik heb vragen over een afrekening/factuur of ik ga niet akkoord met een factuur. Wat kan ik doen?

Wil je meer informatie over een afrekening of factuur die je hebt ontvangen? Dan vind je de contactgegevens in de brief of op de factuur.                              
Als je niet akkoord gaat met een factuur, dan kan je de factuur betwisten.

Vermeld duidelijk je naam en adres. Vermeld duidelijk het factuurnummer van de factuur die je betwist of bezorg ons een kopie van de factuur. Omschrijf duidelijk waarom je niet akkoord bent. 
 

Ik heb mijn huur dubbel betaald, wat nu?

Heb je je huur per ongeluk dubbel betaald? Dan kan je heel eenvoudig een terugbetaling aanvragen via huurbetaling@thuispuntgent
Let wel: als je nog openstaande schulden hebt, dan kan Thuispunt Gent dit bedrag verrekenen. 

Ik heb de oude huurprijs betaald, wat nu?

Heb je per ongeluk je oude huurprijs betaald? Dan vragen we je om voor het einde van de maand het verschil bij te betalen. Je gebruikt daarvoor de structurele mededeling waarmee je je huurprijs betaalt.  

Ik kreeg de factuur veel later dan de factuurdatum. Tegen wanneer moet ik de factuur betalen?

Normaal moet je facturen binnen de 30 dagen na de factuurdatum betalen. Maar het kan gebeuren dat je de factuur pas een tijdje later in je brievenbus ontvangt. In dat geval kijken we naar de datum, waarop de enveloppe door de post is afgestempeld. We rekenen dan 30 dagen vanaf de afstempeldatum op de enveloppe. 

Ik kan niet betalen, wat moet ik doen?

Kan je niet op tijd betalen? Laat ons dit direct weten. Wij helpen je om een oplossing te vinden, zoals een afbetalingsplan. Stuur een mail naar betaling@thuispuntgent.be of bel 09 235 99 52 (op werkdagen tussen 8 uur en 20 uur).