Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien vind je het antwoord in onze 'veelgestelde vragen'. Je kan zoeken op een zoekterm. Of je kan bij 'categorie' aangeven of je wil huren, al huurt, wil verhuren of wil lenen. Je kan daarbij ook het thema aanduiden waarover je een vraag hebt. Zo vind je heel eenvoudig het antwoord op een heel aantal veel voorkomende vragen. 

Ook te huren bij Thuispunt Gent

Ik wil een garage, staanplaats, fietsenberging of berging huren. Hoe kan ik die aanvragen?

Je kan via het online aanvraagformulier je aanvraag doen om een garage, staanplaats, fietsenberging of berging te huren. Op het inschrijvingsformulier kan je de wijk en straat van jouw keuze aanduiden. Mail een kopie van het inschrijvingsbewijs van jouw wagen en identiteitskaart naar garage@thuispuntgent.be. Nadat we alle documenten hebben ontvangen, is jouw aanvraag in orde. We informeren je van zodra er een garage, parkeerplaats of berging voor jou vrij is. In sommige wijken is er een wachtlijst. Bekijk ook de voorwaarden

Hoe lang moet ik wachten om een garage, parkeerplaats of berging te krijgen?

Hoe lang je moet wachten hangt af van hoeveel garages, parkeerplaatsen of bergingen er vrij zijn in de wijk van jouw keuze. In sommige wijken is er een wachtlijst. Wij volgen de voorrangregels zoals dit in het inschrijvingsformulier staan. Van zodra wij voor jou een garage, parkeerplaats of berging vrij hebben, contacteren we jou. Wij maken dan een afspraak om het contract te ondertekenen en de sleutels op te halen.  

Ik ben mijn sleutels van de garage, parkeerplaats of berging verloren? Wat moet ik doen?

Thuispunt Gent heeft geen reservesleutels. Contacteer een slotenmaker om het slot van de garage, parkeerplaats of berging te vervangen.  

Ik ben de sleutels van de algemene inkom, inrijpoort, slagboom kwijt of er is een technisch probleem. Wat moet ik doen?

Je kan via onze website een nieuwe sleutel of een herstelling aanvragen of je kan mailen naar onze technische dienst via beheer@thuispuntgent.be.  
Voor dringende technische problemen bel je naar onze technische dienst op het nummer 09 235 99 55.  

Ik wil het contract voor mijn garage, parkeerplaats of berging opzeggen. Wat moet ik doen?

Wil je je garage, staanplaats of berging niet langer huren? Dan moet je je huurcontract stopzetten. Je doet kan dit op verschillende manieren doen:

  • Je mailt naar verhuur@thuispuntgent.be
  • Je stuurt een aangetekende brief naar Thuispunt Gent - T.a.v. Garage, Kikvorsstraat 113, 9000 Gent.

Vermeld in de mail of brief de je naam, adres, telefoonnummer en het adres van de garage, parkeerplaats of berging die de je niet meer wil huren. De opzegtermijn is 1 maand.  Deze termijn start op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin je jouw opzeg hebt gegeven. Je geeft ons de sleutels terug vóór het einde van deze opzegtermijn. Je geeft alle sleutels af, die je bij het begin van de huur hebt gekregen. Stop de sleutels niet in onze brievenbus maar bezorg deze op afspraak in onze kantoren of stuur ze aangetekend met de post op. 

Hoe geef ik de sleutels van mijn garage, parkeerplaats of berging af?

Je geeft ons de sleutels terug vóór het einde van de opzegtermijn. Je geeft alle sleutels af, die je bij het begin van de huur hebt gekregen. Stop de sleutels niet in onze brievenbus. Zo geef je je sleutels correct af:

  • Stuur de sleutels aangetekend met de post naar: Thuispunt Gent - T.a.v. Garage, Kikvorsstraat 113, 9000 Gent. Vermeld daarbij duidelijk je naam, adres en telefoonnummer.
  • Geef de sleutels af in ons kantoor in de Kikvorsstraat 113. Je maakt hiervoor een afspraak via garage@thuispuntgent.be of via 09 235 99 77.
Wie kan een garage of parkeerplaats huren?

Thuispunt Gent verhuurt garageboxen en parkeerplaatsen aan sociale huurders en aan private personen die niet sociaal huren. Er zijn wel voorrangsregels.